Jeśli podobał się Wam „The Rover”, bądź „Blue ruin”, to i „Cop Car” powinno przypaść do gustu. Oczywiście nie chodzi jedynie o podobieństwa fabularne, ale także o klimat i sposób opowieści. Ogromny minimalizm i duża siła wyrazu – to lubię. W zasadzie uznać można, że „Cop Car” jest filmem tak naprawdę o niczym. Poza naciąganym stwierdzeniem ‘kradzież nie popłaca’ Jon Watts nie przemyca nic więcej.
Reżyser komponuje absurdalną historię w intrygujący sposób i mimo braku głębi i chwytliwego przekazu ciężko mieć jakieś duże zastrzeżenia. W „Cop Car” najistotniejsza jest historia i to ona ma wciągnąć widza w świat przedstawiony, niczym rodzicielska opowieść, bądź bajka opowiadana dziecku do snu. Czasami niewiele trzeba, by spędzić przed ekranem te blisko półtorej godziny. A w tym przypadku udaje się to z zadowalającym skutkiem.
Zresztą już samo porwanie radiowozu policyjnego przez dwójkę dzieciaków brzmi wystarczająco ciekawie, by skłonić widza do zmierzenia się z produkcją Wattsa. Do tego Kevin Bacon jako podejrzany gliniarz oraz pojawiające się co rusz niespodzianki wzbogacające główny wątek pościgu owego stróża prawa za swoim samochodem służbowym. Jeśli ktoś nie może sobie wyobrazić dnia, gdzie wszystko idzie nie tak, to niech się napatrzy na szeryfa Kretzera odgrywanego przez hollywoodzkiego gwiazdora. Jeśli coś może się spieprzyć, to się to w stu procentach stanie. Także pod pewnymi względami „Cop Car” bywa również zabawny.
Przyznać muszę, że ten tytuł zachęcił mnie, żeby jednak sięgnąć po „Klauna” tego reżysera. Jeśli otrzymam równie absurdalną i klimatyczną historię będę równie ukontentowany. Szczerze zachęcam do zapoznania się z „Cop Car”, bo obok takiej produkcji nie można przechodzić obojętnie. Za te emocje, ścieżkę dźwiękową i dwójkę niepokornych dzieciaków (żeby nie powiedzieć bachorów) daję 7 oczek.
(7 / 10)Cop Car
/USA/
Reżyser: Jon Watts
Scenariusz: Christopher D. Ford, Jon Watts
Obsada: Kevin Bacon, James Freedson-Jackson, Hays Wellford, Shea Whigham, Camryn Manheim
Muzyka: Phil Mossman
Zdjęcia: Matthew J. Lloyd, Larkin Seiple
Czas trwania: 86 min